Pokračovanie...
 

Tentokrát mal okrem organizátorských povinností aj povinnosť sedieť za bicími kapelky LEF. Zaželal všetkým prítomným všetko dobré v Novom roku, ocenil oddanosť slušne zaplneného auditória. Predsa len, ortuť teplomera sa s božou pomocou šplhala od mínusových hodnôt ledva k nule a aj napriek všetkým teplometom v stane, bolo tu drkotavo čerstvo. Marcel priviedol na pódium svojich spoluhráčov : gitaristu a speváka Noela Philipponnata, ďalšieho gitaristu, ľavorukého Davida Vasila a basistu Jožka Hladného. Marcel a Jožko tvoria rytmickú symbiózu už predlhých 34 rokov, čo je teda raritná vecička. O ich histórii píše Marcel všetko v upútavke na koncert. Gitarista Noel sa po dlhšom čase vrátil do kapelky a ako francúzsky patriot má kapelka názov LEF, teda Liberté, Égalité, Fraternité, aj nám známe Sloboda, Rovnosť, Bratstvo. Noel svoj montpellierský temperament dal najavo tým, že na barikádu Múzea obchodu vyrazil v krátkom tričku, prejavujúc odolnosť a vernosť ideám francúzskych revolúcií Na rozdiel od Noela, basista Jožko zostal verný svojej zimnej bunde, neriskujúc prípadný zápal pľúc. Chlapi odohrali svoj skoro hodinový set a bolo počuť zohratosť jednotlivých skladieb. Ako sa hovorí, že ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku. Skladieb odohrali celkovo šesť, tu sú: Plage d´consience, Summer 1., Avec moi, Železná hmla, Epoque permanente a Ohnivé slzy. Skladby sú spievané po francúzsky a celý repertoár je kolektívnym dielom. Po krátkej prestávke bolo obecenstvo zvedavé na priateľov z Poľska.

Krzysztof Puma Piasecki trio bolo tiež detailne popísané v upútavke na koncert. Poľskí hudobníci boli doteraz v Múzeu obchodu vždy zárukou špičkovej kvality a ako sa ukázalo, upútavka naozaj neklamala. Gitarista Krzysztof Puma Piasecki predviedol svoje virtuózne umenie gitarového jazzového mága počas celého koncertu. Sekundovali mu rovnakou kvalitou kolegovia z rytmickej sekcie, teda bicista Adam Buczek a päťstrunový basista Lukasz Gorczyca. Sóla jednotlivých nástrojov boli brilantné, oslovila ma hlavne štvrtá predvedená nostalgická kompozícia s dlhým preludovaním gitary a metličkovým podfarbením bicích. Po nej nasledovala kompozícia Change Time a po nej kompozícia Painting, podľa vyjadrenia Piaseckého, jemu blízke impresionistické melódie, prerývané veľkým sólom na bicie. Trio malo veľký úspech u obecenstva a aj tu treba vzdať hold Poľskému inštitútu v Bratislace za participáciu na koncertoch v Múzeu obchodu. Bol to tu už 17-ty poľský koncert a celkovo už 22-há poľská kapelka, ktorú sme tu mali možnosť počuť. Večer plný výborného rocku, bluesu, fusion a jazzu bol vydarený. Atmosféru podujatia je vidno aj z fotoreportu Zorky Liškovej.

Za pozornosť ďakuje Paľo Sojka, tajomník SBS.