Reporty/Recenzie (história: strana 1)

Fest Rock Vysoká 2017 - reportuje tajomník

Matúšovské hodové slávnosti

fotoreport (Marián “makalač” Kmínek)

Už druhý rok po sebe ma priviedlo dedičstvo po otcovi do obce Vysoká nad Kysucou práve v čase, keď sa konali Matúšovské hodové slávnosti v dňoch 22.-24. septembra 2017. Favoritom programu pre mňa bola sobota 23.9., kedy sa konal Fest Rock Vysoká 2017. O podujatí som písal aj minulý rok a bol som prekvapený úrovňou jednotlivých kapiel, takže tohtoročná zvedavosť bola na mieste. Až z debaty so starostom obce Mgr.Antonom Varechom som zistil, že Fest Rock Vysoká organizuje obec od roku 2012 a za touto už tradíciou sa skrýva starostove nadšenie pre hudbu a jeho rozhlasová minulosť zo študentských čias.

(čítaj ďalej)

Na hodoch u Paluánskych mníchov - reaguje Smädný Bluesový Hroch Šimi

Aj keď v susednom Rakúsku v ten večer koncertovali nesmrteľní, nestarnúci a úžasní Rolling Stones, vybral som sa aj napriek tomu v ten deň do súčasnej a aktuálnej mekky slovenského bluesu a bluesrocku – do Šamorína.

(čítaj ďalej)

Fotky: Jury (skupina Konflikt)

Bluesový festival P.P.Band a priatelia v Šamoríne - reportuje Dura

Nádvorie bývalého kláštora Paulánov znelo v blues

fotoreport (Pavel Sojka)

Dňa 16.9.2017 sa uskutočnil v šamorínskej Korune malý bluesový festival P.P.Band a priatelia. Nazvaný bol nultým a zapísal sa ako prvá väčšia udalosť v žánri blues (a jeho presahoch) v neklubovom priestore. Priestorom sa stala Koruna- nádvorie bývalého kláštora Paulánov hneď vedľa rímskokatolíckeho kostola. Nádvorie je pod správou mesta Šamorín a práve mesto spolu s MsKS Šamorín pomohli organizátorom (priestor nádvoria, pódium, strážna služba, atď...) zrealizovať tento bluesový festival . Názov festivalu P.P.Band a priatelia je mimoriadne priliehavý, pretože práve šamorínsky P.P.Band vznikol na platforme pravidelných jam session v hudobnom klube ŠUP-ŠUP. A nie len to, tieto stretnutia stiahli k sebe mnoho hudobníkov, ktorí sa stretávali a pravidelne jammovali v ŠUP-ŠUPe. ŠUP-ŠUP je v Šamoríne leader bluesovej hudby a nečudo, že vznikla myšlienka zorganizovať takéto podujatie.

(čítaj ďalej)

Dura & Blues Club na Galicja festivale v Poľsku - reportuje Dura

Blues Club si zajammoval s Bobošovým kolegom

V dňoch 14.-16.9.2017 prebehol v poľskom Krosne - 14.ročník Galicja Blues Festival. Na festival bol zo Slovenska pozvaný Dura & Blues Club, nazvaný hlavnou hviezdou (podľa bulletinu) štvrtkového večera. Nuž, usmievali sme sa, pretože sme v ten večer hrali jediní... bol to úvodný deň festivalu. Bol to harmonikár a zároveň šéfisko festivalu Robert Lenert, ktorý nás pozval na festival. Srdečná mu vďaka. A tak, nech to para tlačí, sme ho pozvali na pódium na džem. Ten vyšiel, a ako ináč, skvele. Hrali sme v zostave Erich Boboš Procházka (harmoniky), Pišta Lengyel (gitara), Roman Turtev (bicie) a Juraj Dura Turtev (spev, gitara). A samozrejme poľský harmonikár Robert Lenert (m.i.kapela Los Agentos). Bluesovo zdaní poliaci nešetrili vrúcnosťou a z koncertu sa vykľula fajná hudobná udalosť v duchu ticha, radosti, kamarátstva a hudby. Harmonikári mali prím.... a nočné jamsession v neďalekom pube bolo husté!!!

Dura

Festivalík BISLA DREAM – časť štvrtá a teda posledná - reportuje tajomník

Jožo Barina & His Rock Band, Paľo SojkaSoletky

fotoreport (Zorka Lišková)

Keď moja mamka išla kedysi 1.9.1947 porodiť 4,6 kg čistej váhy, teda mňa, nemohla tušiť, že práve v ten týždeň bude o 70 rokov neskôr aj výročie SNP a aj Deň Ústavy Slovenskej republiky a  celá krajina bude na chatách a výletoch. A tak sme po dohovore so Samkom Abrahámom, ktorý rektoruje Univerzitu BISLA dohodli termín 2.9.2017, teda presne v strede medzi narodením mojim a Gusta Dobrovodského. Gusto už síce nie je medzi nami, ale on stále je. Aspoň v srdciach svojich kamošov a ja si ho pripomínam denne jeho pesničkami. (čítaj ďalej)

BLUESFESTÍK V BANSKEJ BYSTRICI - reportuje Dura

Výtvarník, galerista a bluesman Teo Bindas pohol bluesovými motúzmi. Banská Bystrica z pohľadu histórie blues v stredokraji je tak trochu v tieni bluesovo silnejšieho Zvolena a ešte silnejšieho dua Prievidza-Handlová. Stačí však jeden zanietený človek v regióne a blues žije. Teo Bindas gitarista a spevák (člen bývalých B & Moneymakers) je tým, ktorý zorganizoval malý bluesový festi-valček. Keď sme prišli do BB so skupinou Bluesweiser, ktosi v aute podotkol. BB ako B.B.King...Metafora.

(čítaj ďalej)

Festivalík BISLA DREAM – časť tretia - reportuje tajomník

Festivalík BISLA DREAM – časť tretia

fotoreport (Zorka Lišková)

Tretí pondelkový augustový koncert v čarovnej záhrade Univerzity BISLA pripadol na pamätný deň v histórii našej krajiny, teda na 21.august. Bol to deň, kedy v roku 1968 boľševické vojenské hordy pod kuratelou Sovietskeho zväzu prepadli nič netušiace Československo, ktoré malo tendenciu ísť svojou vlastnou demokratickou cestou. Demokracia tu zomrela na ďalších 21 rokov, boľševické prostitútky prezlečené za „normalizátorov“ po roku 1970 následne likvidovali celé rodiny, tisíce ľudí emigrovali do cudziny, no a na počudovanie, našli sa aj potom ľudia, ktorí vstúpili do KSČ. Títo boľševickí pohrobkovia / aj birmovaní / pľundrujú túto krajinu podnes, bohužiaľ aj vo vrcholových funkciách štátu.  (čítaj ďalej)

Festivalík BISLA DREAM - reportuje tajomník

Festivalík BISLA DREAM - časť druhá

fotoreport (Zorka Lišková)

Druhý augustový pondelok v roku 2017 pripadol na 14-ty deň v poradí. V bluese nič neobvyklé, no v recitáli Univerzity BISLA sa stalo čosi netradičné. Na pomyselnom pódiu sa stretli dve kapelky : šamorínska Black Mojo a stredoslovenská Blues Generation. Osud ich spojil kvôli bicím nástrojom, ktorých prevoz zo stredného Slovenska by bol náročný. Aj touto cesto ďakujeme šamorínskym borcom za prejavenú ústretovosť.

(čítaj ďalej)

Ako pestré počasie - reportuje Ruženka Šípková

Koncert Lucie Lužinskej & Bandu v Piešťanoch

Dňa 14. júla 2017 som zase navštívila svoje obľúbené Piešťany. A samozrejme, ako mám v lete vo zvyku, mojím cieľom bola terasa Kursalonu, kde sa o 20:00 hod. konal ďalší z pravidelných piatkových jazzových koncertov. Tešila som sa na vystúpenie Lucie Lužinskej a jej Bandu.

Vonku nepanovali žiadne tropické teploty, akoby si leto po horúčavách potrebovalo oddýchnuť schladením. Trochu sa aj mračilo, obávala som sa, že príde lejak. Vlaha by sa prírode zišla, ale frčať na stanicu v prúdoch vody nie je veľká zábava. Raz sa mi to už stalo a stačilo mi. (čítaj ďalej)

Posledný gong – Vlčie mlieko - reportuje tajomník

Posledný gong – Vlčie mlieko

fotoreport (Zorka Lišková)

V súvislosti s posledným koncertom, ktorý Slovenská bluesová spoločnosť v spolupráci s Mestskou knižnicouLetnej čitárni u Červeného raka organizovala, ma napádajú viaceré prirovnania. Posledný gong z nadpisu mi evokuje posledné kolo boxerského zápasu. Posledným kolom - teda koncertom v rámci bratislavského kultúrneho leta 2017 bolo vystúpenie rodinnej kapelky Vlčie mlieko. Pondelok 24.augusta bol, čo sa týka počasia, nevyspytateľný. Celé dopoludnie lialo dosť intenzívne, prozaici by povedali, že sa čerti ženili. Netuším, ako sa čerti ženia, no iste by boli dosť mrzutí aj oni. Zrušiť koncert ? – Nezrušiť ?. Na telefóne som žiadal o odpoveď dramaturgičku podujatia Zuzku Liptákovú, tá mi tvrdila, že v Chorvátsku, kde dovolenkuje, je to OK a tak ma odporučila na svoju kolegyňu Beatku Hílekovú, ktorá mala dianie v čitárni v ten deň pod kontrolou.  (čítaj ďalej)

Front Porch Blues Chorzów 2017 - reportuje Andi Ray

Front Porch Blues Chorzów 2017

fotoreport (Elena Haverdová)

Keď sa u našich severných susedov v Poľsku skloňuje téma o blues, poväčšine ju symbolizuje jedna z jej hybných postáv – Andrzej Matysik. Tento 68-ročný pôvodom banský inžinier a novinár má vari najväčšiu zásluhu na rozvoji bluesovej hudby (a žánroch jej spriaznených) v Poľsku. Rodák z mestečka Chorzów neďaleko – nám asi známejších – Katovíc a vydavateľ i šéf časopisu Twój Blues už v 80. a 90. rokoch 20. storočia stál za organizovaním bluesových podujatí vo svojom rodisku.

(čítaj ďalej)

Dejstvo tretie – BLUE  SKY - reportuje tajomník

Dejstvo tretie – BLUE  SKY

fotoreport (Zorka Lišková)

Predposledné dejstvo nášho bluesového seriálu v Letnej čitárni u Červeného raka sa konalo v tradičný pondelok, dňa 17.júla 2017. Avizovaná kapela Blue Sky predznamenala skutočnú modrú oblohu, ktorá trónila v ten podvečer nad Bratislavou. Pred koncertom som sa stretol s gitaristom a spevákom kapely Jozefom Fábikom na chodníku nad Letnou čitárňou. Čakali sme na auto so zvyškom kapely. Na moje prekvapenie prifrčalo auto s trebišovskou poznávacou značkou, za volantom ktorého sedel Martin Kleja, manažér kapely.

(čítaj ďalej)

Koncert Katariny Korcek & Bandu v Seredi - reportuje Ruženka Šípková

Funky osvieženie na dobrý večer

V dňoch 23. – 25. júna 2017 sa uskutočnil XVIII. Seredský hodový jarmok. Každý rok sa teším hlavne na jeho sprievodný hudobný program a vždy si z neho vyberiem niečo zaujímavé. Tento rok to bolo vystúpenie Katariny Korcek a jej Bandu v prvý deň jarmoku o 18:30 hod. na pódiu pri Dome kultúry v Seredi. Ja a moja mama sme si v ten deň nenechali ujsť vernisáž výstavy Eva Kostolányiová v čase, ktorá sa uskutočnila v Mestskom múzeu v Seredi, a po jej skončení sme šli spolu na koncert. (čítaj ďalej)

Dejstvo druhé – Dura Turtev & Friends

fotoreport (Zorka Lišková)

Už tretí raz v tomto roku 2017 zavítal Juraj Dura Turtev do Letnej čitárne u Červeného raka v rámci bratislavského kultúrneho leta. Vždy s inou zostavou a tak to bolo aj v pondelok 10.júla, kedy priviedol na pódium svojich priateľov, harmonikára Romyho Horvátha, synovca Erika Turteva a svoju partnerku, poetku Juditku Kaššovicovú. Pred začiatkom podujatia protagonisti koncertu riešili problém s popŕchaním a neurčitým počasím, no risklo sa, lebo hudobníci už boli nazvučení pod hlavným šapitó. Počasie opäť zahralo do karát a umúdrilo sa.

(čítaj ďalej)

Veteráni zo Salon Doré a ich úvodný výkop

fotoreport (Zorka Lišková)

Zopakujem to, čo som už uviedol v pozvánke na bluesové pondelky v Letnej čitárni u Červeného raka. Júlové leto roku 2017 naštartovalo už desiatu sezónu, čo pôsobíme v tejto unikátnej záhrade v strede mesta, pod kuratelou Mestskej knižnice v Bratislave. Vďaka patrí direktorovi knižnice Jurajovi Šebestovi a dramaturgičke podujatí Zuzanke Liptákovej. Slovenská bluesová spoločnosť ako spoluorganizátorka týchto koncertov v rámci bratislavského kultúrneho leta sa teší na každoročnú spoluprácu a na svojich už tradičných divákov. Športovou terminológiou povedané, tohtoročný úvodný výkop – koncert bol v réžii Veteránov zo Salon Doré.  (čítaj ďalej)

Art klub a kafé Scherz, Bratislava 20.06.2017 o 19.09 h - reportuje Jana Gavenčiaková

Dvojkoncert zoskupení Andi Ray Haverda a Dura & Blues Club

Bratislava bola v ten deň dôrazne rozpálená nastupujúcim letom s teplotou nad 30 stupňov zďaleka nie poslednou v rade. Dobre zakúrené bolo aj v kafé Scherz. Nejedna dáma sa ovievala vkusným vejárikom. Teplo k letu patrí, to je viac ako isté... (čítaj ďalej)

Moje obľúbené veci - reportuje Ruženka Šípková

Koncert Anny Hortovej & Friends v Piešťanoch

V piatok 9. júna 2017 o 20:00 hod. sa na terase piešťanského Kursalonu uskutočnil koncert hudobnej formácie Anna Hortová & Friends, na ktorý som sa rada vybrala.

Na terase som popíjala čiernu kávu a užívala som si pokojný večer. Spočiatku pálilo slnko, ale dlho ho to nebavilo a vystriedal ho príjemný chládok. Veľmi ma potešilo, že som sa stretla so známymi, ktorých som už dávno nevidela. Hlavnými témami rozhovoru boli hudba a fotografovanie.  (čítaj ďalej)

Šiesta Čítačka v Lige za duševné zdravie - reportuje Ruženka Šípková

Literatúra, film i blues

fotoreport (Ruženka Košťányová)

V priestoroch Ligy za duševné zdravie na Ševčenkovej 21 v Bratislave-Petržalke sa vo štvrtok 15. 6. 2017 o 17:00 hod. uskutočnila už šiesta Čítačka a v predstihu odštartovala Týždeň sociálnej inklúzie. Čítačky organizuje Združenie Sofia Bratislava za pomoci dobrovoľníkov. Vstup na tieto podujatia je voľný. Júnová Čítačka sa, ako aj tie predošlé, konala v komornej a pohodovej atmosfére. Zúčastnila sa jej i Barbora Černá z Centra pre interkultúrny dialóg, ktoré organizuje v rámci projektu Closer Týždeň sociálnej inklúzie.  (čítaj ďalej)

Blues na Mlyne 2017 - reportuje Smädný bluesový hroch Šimi

Bol Mlynár, ktorý riadil, i ktorý rozdával radosť.

Nebýva obvyklé začínať od konca, ale ani tento festival bluesovej hudby v priestoroch čarovného Schaubarovho mlyna v Pezinoku určite nie je niečím obvyklým. Záver tohto hudobného ukojenia a uspokojenia našich pôžitkov bol toho jasným dôkazom. Signálom, že všetci boli spokojní, potešení, nasýtení. Početné vnímavé a rozradostnené publikum všetkých vekových kategórií sa presunulo pred zaplnené pódium a  spoločne s muzikantmi sa veselili, radovali, tancovali. Výskali, aplaudovali, tlieskali. Duše boli naplnené, bolo to spontánne, nefalšované, úprimné. A bolo tomu tak na obidvoch póloch – jak pred tým pódiom, tak aj na ňom. Bola to taká symbolická bodka za vydareným a určite neobyčajným mini Woodstockom pezinského typu.

(čítaj ďalej)

Veselý jazz po veselej ľudovej hudbe - reportuje Ruženka Šípková

Veselý jazz po veselej ľudovej hudbe

V piatok 2. júna 2017 som popoludní pricestovala do Piešťan na koncert Petra Adamova, ktorý sa mal konať na terase Kursalonu o 20:00 hod. Počasie bolo pekné, slnko svietilo a poriadne hrialo.

Pred Kursalon som prišla už chvíľu po 18:00 hod. a zistila som, že je tam veselo. V hudobnom pavilóne Mušľa, ktorý stojí v susedstve Kursalonu, koncertovala ľudová hudba Borovienka. Jej muzika bola poriadne energická, veď v nej nechýbali ani také nástroje, ako je basová gitara a bicie. V repertoári majú nielen ľudové, ale aj tanečné piesne, niektoré aj z vlastnej tvorby. A keď začali hrať Kaťušu, cítila som sa ako na koncerte Alexandrovcov.

(čítaj ďalej)

Odišiel Gregg Allman - reportuje Bohouš Budina

Ve věku nedožitých sedmdesátin zemřel  Gregg Allman, který se nezapomenutelně zapsal do hudební historie když v roce 1969 vstoupil do bratrem Duanem zakládané sestavy the Allman Brothers Band, kterou po tragické smrti svého bratra v roce 1971 řídil s malými přestávkami až do současnosti. Bohužel se mi nezadařilo jej někdy vidět naživo, ale stále si rád připomenu jeho filmovou roli ve filmu Rush se skvělou muzikou Ericka Claptona. Southern Rock tak ztratil jednu ze svých největších ikon, ale zcela určitě byl uznáván svým hlubokým zakořeněním do blues i všemi ortodoxněji laděnými bluesfans, ke kterým patřím i já. Nezbude mi nyní nic jiného nežli provětrat ten úžasný náklad třiceti DVD, které vyplavaly jako bootleg  zaznamenávající 15 koncertů v rámci 40. výročí trvání této legendární Southern music kapely v "the Beacon Theatre", v New York City, band ve složení Gregg Allman, Butch Trucks, Jamioe, Warren Haynes, Marc Quinones, Oteil Burbridge & Derek Trucks, téměř na každém koncertu se objevují zajímaví hosté, dohromady zde bylo odehráno 244 skladeb čítající 100 různých titulů, nahr. 9. - 28.3.2009.

Také i my tlačíme tu káru stále jedním směrem, ale je škoda že Gregg jí trochu v jízdě pomáhal. Ale je fajn, že doplnil ten hvězdný nebeský band, který i my jednou budeme sledovat možná i z první lajny.

Vzpomínku věnuje, B.B.

Dokonalá modrá v Kabarete 22 - reportuje tajomník

Dokonalá modrá v Kabarete 22

fotoreport (Zorka Lišková)

Čo sa skrýva za tajuplným názvom v nadpise? Jednoducho povedané, išlo o krst knihy poézie Judity Kaššovicovej s názvom Dokonalá modrá, ktorý sa konal dňa 27.mája 2017 v Kabarete 22. Aby to bolo úplne jasné, Kabaret 22 je nový názov pre bývalú Hlavu 22 na Bazovej ulici v Bratislave. Všetci okolo muziky vedia, že sa tu v minulosti odohralo more koncertov a cnelo sa im za zatvoreným priestorom. Po vyše ročnej rekonštrukcii sa tie dvere otvorili práve prvou akciou a tou bol krst knihy, spojený s koncertom. Prenájomcom priestoru je pán Ľudovít Rigo, muzikant-klávesák telom i dušou, ktorý vie, po čom duša muzikanta piští.

(čítaj ďalej)

Poľské blues v Múzeu obchodu počas Noci Múzeí 2017 - reportuje tajomník

fotoreport (Zorka Lišková)

Noc Múzeí bola už po štvrtý raz venovaná v Múzeu obchodu práve poľskému bluesu. Úprimne povedané, naposledy som bol v Múzeu obchodu koncom júla 2016 na koncerte kamarátov zo skupiny Young Blood a odvtedy sa tam udialo dosť vecí a kvalitných koncertov. Reštart som si chcel dať na koncerte anglickej kapely Wille & The Bandits, ktorý bol dňa 12.mája 2017. Bol som hlavne zvedavý, načo sem hlavný protagonista ťahá Banditov až z Anglicka, keď si ich mohol požičať zo slovenskej politickej scény, kde je týchto povaľačov neúrekom.

(čítaj ďalej)

Marian Lucký v Scherzi s hosťom Jánom Berkym Mrenicom - reportuje Jana Gavenčiaková

Art klub v Kafe SCHERZ v Bratislave v piatok 12. mája 2017 o 20:02

V dramaturgii Ivana Kováča ožil prítomnosťou Mariána Luckého, precítené fotky z koncertu vzišli z postrehu a od srdca Sashy Berkyovej

Ako chutí hudba? Podľa toho aký jazyk ju ochutnáva. Hudbu ako aj sám život je treba vnímať všetkými zmyslami. Piatkový rockový večer bol presiaknutý Big Beatom. Mariána Luckého, ktorý spieval a hral na gitare skvelo podporili Jakub Tvrdík - klávesy a spev, Milan Koyš - basa a spev, legendárny Peter Szapu - bicie všetkého druhu a ako špeciálny hosť virtuóz Ján Berky Mrenica jr. - elektrické husle. Nech sa páči oprobovať...

(čítaj ďalej)

...a blues bolo plus - reportuje Ruženka Šípková

Štvrtá Čítačka v Lige za duševné zdravie

V priestoroch Ligy za duševné zdravie na Ševčenkovej ulici 21 v Bratislave-Petržalke sa vo štvrtok 20. 4. 2017 o 17:00 hod. uskutočnila už štvrtá Čítačka, ktorú zorganizovalo Združenie Sofia Bratislava a dobrovoľníci.

V tento deň sme na Čítačke privítali vzácnu účinkujúcu: poetku, rozhlasovú redaktorku a textárku Mirku Ábelovú. Úlohy moderátorky sa zhostila poetka Ružena Šípková. Na tomto podujatí sme mali až troch hudobných hostí z oblasti blues: okrem speváka a gitaristu Juraja Dura Turteva to boli speváčka a gitaristka Barbora Černá zo Skalice a spevák a gitarista János Hushegyi zo Šamorína.  (čítaj ďalej)

Nefajčiarsky Aligátor kvôli bubeníkovi – I tak še dá...  - reportuje tajomník

Petra Börnerová trio v Aligátore

fotoreport (Zorka Lišková)

Do Aligátora moje kroky v poslednej dobe idú veľmi často. Na štvrtočný koncert rodinnej kapelky Petra Bornerová trio som sa 27.4.2017 tešil. Hlavne kvôli malému, onedlho 8 ročnému bubeníkovi Tomáškovi Bobrovniczkému. Jeho rodičov som počul hrať viackrát, ale ich potomka v takýto vážny koncert ešte nie. A nestáva sa veľmi často, aby syn vyprevadil spoza bicích svojho tatka. Napadol ma v tejto súvislosti William Shakespeare (1564-1616),ktorý prednedávnom, teda pred vyše 400 rokmi napísal, že “ hudba je potravou lásky „!!!A to je aj príbeh akordeonistky Petry a bicistu Tomáša, ktorí sa dali ako sa vraví dohromady na akomsi koncerte v Prahe a hudba ich zblížila až do stavu manželského, skratkou následne do pôrodnice v Prahe-Podolí, no a konečným rezultátom je malý Tomáško za bicími v Aligátore.

(čítaj ďalej)