Reporty/Recenzie (história: strana 1)

Art klub a kafé Scherz, Bratislava 20.06.2017 o 19.09 h - reportuje Jana Gavenčiaková

Dvojkoncert zoskupení Andi Ray Haverda a Dura & Blues Club

Bratislava bola v ten deň dôrazne rozpálená nastupujúcim letom s teplotou nad 30 stupňov zďaleka nie poslednou v rade. Dobre zakúrené bolo aj v kafé Scherz. Nejedna dáma sa ovievala vkusným vejárikom. Teplo k letu patrí, to je viac ako isté... (čítaj ďalej)

Moje obľúbené veci - reportuje Ruženka Šípková

Koncert Anny Hortovej & Friends v Piešťanoch

V piatok 9. júna 2017 o 20:00 hod. sa na terase piešťanského Kursalonu uskutočnil koncert hudobnej formácie Anna Hortová & Friends, na ktorý som sa rada vybrala.

Na terase som popíjala čiernu kávu a užívala som si pokojný večer. Spočiatku pálilo slnko, ale dlho ho to nebavilo a vystriedal ho príjemný chládok. Veľmi ma potešilo, že som sa stretla so známymi, ktorých som už dávno nevidela. Hlavnými témami rozhovoru boli hudba a fotografovanie.  (čítaj ďalej)

Šiesta Čítačka v Lige za duševné zdravie - reportuje Ruženka Šípková

Literatúra, film i blues

fotoreport (Ruženka Košťányová)

V priestoroch Ligy za duševné zdravie na Ševčenkovej 21 v Bratislave-Petržalke sa vo štvrtok 15. 6. 2017 o 17:00 hod. uskutočnila už šiesta Čítačka a v predstihu odštartovala Týždeň sociálnej inklúzie. Čítačky organizuje Združenie Sofia Bratislava za pomoci dobrovoľníkov. Vstup na tieto podujatia je voľný. Júnová Čítačka sa, ako aj tie predošlé, konala v komornej a pohodovej atmosfére. Zúčastnila sa jej i Barbora Černá z Centra pre interkultúrny dialóg, ktoré organizuje v rámci projektu Closer Týždeň sociálnej inklúzie.  (čítaj ďalej)

Blues na Mlyne 2017 - reportuje Smädný bluesový hroch Šimi

Bol Mlynár, ktorý riadil, i ktorý rozdával radosť.

Nebýva obvyklé začínať od konca, ale ani tento festival bluesovej hudby v priestoroch čarovného Schaubarovho mlyna v Pezinoku určite nie je niečím obvyklým. Záver tohto hudobného ukojenia a uspokojenia našich pôžitkov bol toho jasným dôkazom. Signálom, že všetci boli spokojní, potešení, nasýtení. Početné vnímavé a rozradostnené publikum všetkých vekových kategórií sa presunulo pred zaplnené pódium a  spoločne s muzikantmi sa veselili, radovali, tancovali. Výskali, aplaudovali, tlieskali. Duše boli naplnené, bolo to spontánne, nefalšované, úprimné. A bolo tomu tak na obidvoch póloch – jak pred tým pódiom, tak aj na ňom. Bola to taká symbolická bodka za vydareným a určite neobyčajným mini Woodstockom pezinského typu.

(čítaj ďalej)

Veselý jazz po veselej ľudovej hudbe - reportuje Ruženka Šípková

Veselý jazz po veselej ľudovej hudbe

V piatok 2. júna 2017 som popoludní pricestovala do Piešťan na koncert Petra Adamova, ktorý sa mal konať na terase Kursalonu o 20:00 hod. Počasie bolo pekné, slnko svietilo a poriadne hrialo.

Pred Kursalon som prišla už chvíľu po 18:00 hod. a zistila som, že je tam veselo. V hudobnom pavilóne Mušľa, ktorý stojí v susedstve Kursalonu, koncertovala ľudová hudba Borovienka. Jej muzika bola poriadne energická, veď v nej nechýbali ani také nástroje, ako je basová gitara a bicie. V repertoári majú nielen ľudové, ale aj tanečné piesne, niektoré aj z vlastnej tvorby. A keď začali hrať Kaťušu, cítila som sa ako na koncerte Alexandrovcov.

(čítaj ďalej)

Odišiel Gregg Allman - reportuje Bohouš Budina

Ve věku nedožitých sedmdesátin zemřel  Gregg Allman, který se nezapomenutelně zapsal do hudební historie když v roce 1969 vstoupil do bratrem Duanem zakládané sestavy the Allman Brothers Band, kterou po tragické smrti svého bratra v roce 1971 řídil s malými přestávkami až do současnosti. Bohužel se mi nezadařilo jej někdy vidět naživo, ale stále si rád připomenu jeho filmovou roli ve filmu Rush se skvělou muzikou Ericka Claptona. Southern Rock tak ztratil jednu ze svých největších ikon, ale zcela určitě byl uznáván svým hlubokým zakořeněním do blues i všemi ortodoxněji laděnými bluesfans, ke kterým patřím i já. Nezbude mi nyní nic jiného nežli provětrat ten úžasný náklad třiceti DVD, které vyplavaly jako bootleg  zaznamenávající 15 koncertů v rámci 40. výročí trvání této legendární Southern music kapely v "the Beacon Theatre", v New York City, band ve složení Gregg Allman, Butch Trucks, Jamioe, Warren Haynes, Marc Quinones, Oteil Burbridge & Derek Trucks, téměř na každém koncertu se objevují zajímaví hosté, dohromady zde bylo odehráno 244 skladeb čítající 100 různých titulů, nahr. 9. - 28.3.2009.

Také i my tlačíme tu káru stále jedním směrem, ale je škoda že Gregg jí trochu v jízdě pomáhal. Ale je fajn, že doplnil ten hvězdný nebeský band, který i my jednou budeme sledovat možná i z první lajny.

Vzpomínku věnuje, B.B.

Dokonalá modrá v Kabarete 22 - reportuje tajomník

Dokonalá modrá v Kabarete 22

fotoreport (Zorka Lišková)

Čo sa skrýva za tajuplným názvom v nadpise? Jednoducho povedané, išlo o krst knihy poézie Judity Kaššovicovej s názvom Dokonalá modrá, ktorý sa konal dňa 27.mája 2017 v Kabarete 22. Aby to bolo úplne jasné, Kabaret 22 je nový názov pre bývalú Hlavu 22 na Bazovej ulici v Bratislave. Všetci okolo muziky vedia, že sa tu v minulosti odohralo more koncertov a cnelo sa im za zatvoreným priestorom. Po vyše ročnej rekonštrukcii sa tie dvere otvorili práve prvou akciou a tou bol krst knihy, spojený s koncertom. Prenájomcom priestoru je pán Ľudovít Rigo, muzikant-klávesák telom i dušou, ktorý vie, po čom duša muzikanta piští.

(čítaj ďalej)

Poľské blues v Múzeu obchodu počas Noci Múzeí 2017 - reportuje tajomník

fotoreport (Zorka Lišková)

Noc Múzeí bola už po štvrtý raz venovaná v Múzeu obchodu práve poľskému bluesu. Úprimne povedané, naposledy som bol v Múzeu obchodu koncom júla 2016 na koncerte kamarátov zo skupiny Young Blood a odvtedy sa tam udialo dosť vecí a kvalitných koncertov. Reštart som si chcel dať na koncerte anglickej kapely Wille & The Bandits, ktorý bol dňa 12.mája 2017. Bol som hlavne zvedavý, načo sem hlavný protagonista ťahá Banditov až z Anglicka, keď si ich mohol požičať zo slovenskej politickej scény, kde je týchto povaľačov neúrekom.

(čítaj ďalej)

Marian Lucký v Scherzi s hosťom Jánom Berkym Mrenicom - reportuje Jana Gavenčiaková

Art klub v Kafe SCHERZ v Bratislave v piatok 12. mája 2017 o 20:02

V dramaturgii Ivana Kováča ožil prítomnosťou Mariána Luckého, precítené fotky z koncertu vzišli z postrehu a od srdca Sashy Berkyovej

Ako chutí hudba? Podľa toho aký jazyk ju ochutnáva. Hudbu ako aj sám život je treba vnímať všetkými zmyslami. Piatkový rockový večer bol presiaknutý Big Beatom. Mariána Luckého, ktorý spieval a hral na gitare skvelo podporili Jakub Tvrdík - klávesy a spev, Milan Koyš - basa a spev, legendárny Peter Szapu - bicie všetkého druhu a ako špeciálny hosť virtuóz Ján Berky Mrenica jr. - elektrické husle. Nech sa páči oprobovať...

(čítaj ďalej)

...a blues bolo plus - reportuje Ruženka Šípková

Štvrtá Čítačka v Lige za duševné zdravie

V priestoroch Ligy za duševné zdravie na Ševčenkovej ulici 21 v Bratislave-Petržalke sa vo štvrtok 20. 4. 2017 o 17:00 hod. uskutočnila už štvrtá Čítačka, ktorú zorganizovalo Združenie Sofia Bratislava a dobrovoľníci.

V tento deň sme na Čítačke privítali vzácnu účinkujúcu: poetku, rozhlasovú redaktorku a textárku Mirku Ábelovú. Úlohy moderátorky sa zhostila poetka Ružena Šípková. Na tomto podujatí sme mali až troch hudobných hostí z oblasti blues: okrem speváka a gitaristu Juraja Dura Turteva to boli speváčka a gitaristka Barbora Černá zo Skalice a spevák a gitarista János Hushegyi zo Šamorína.  (čítaj ďalej)

Nefajčiarsky Aligátor kvôli bubeníkovi – I tak še dá...  - reportuje tajomník

Petra Börnerová trio v Aligátore

fotoreport (Zorka Lišková)

Do Aligátora moje kroky v poslednej dobe idú veľmi často. Na štvrtočný koncert rodinnej kapelky Petra Bornerová trio som sa 27.4.2017 tešil. Hlavne kvôli malému, onedlho 8 ročnému bubeníkovi Tomáškovi Bobrovniczkému. Jeho rodičov som počul hrať viackrát, ale ich potomka v takýto vážny koncert ešte nie. A nestáva sa veľmi často, aby syn vyprevadil spoza bicích svojho tatka. Napadol ma v tejto súvislosti William Shakespeare (1564-1616),ktorý prednedávnom, teda pred vyše 400 rokmi napísal, že “ hudba je potravou lásky „!!!A to je aj príbeh akordeonistky Petry a bicistu Tomáša, ktorí sa dali ako sa vraví dohromady na akomsi koncerte v Prahe a hudba ich zblížila až do stavu manželského, skratkou následne do pôrodnice v Prahe-Podolí, no a konečným rezultátom je malý Tomáško za bicími v Aligátore.

(čítaj ďalej)